SCRISOARE DESCHISĂ

Dragi „prieteni de Facebook“, hai să vă spun cum operează hărțuitorii mei (că tot m-am apucat de Cursuri Scurte):

1) Mă atacă direct pe propria-mi pagină de Facebook – distonează, glisează, deflectivează (vorba lui Shafir) –, dar autorul trebuie să fie foarte bun în „meserie“, foarte abil, iar acțiunea este la fel de riscantă, căci se închide pe viitor – posibil imediat și definitiv (am unul în listă, un altul l-am șters, dar nu l-am blocat). Tactica a fost folosită mai ales la începutul acestei campanii, pentru a-mi testa reacțiile, dar și pe parcurs, ca gimnastică de întreținere, în fine, foarte recent, din lipsă de rezultate. Cazurile acestea au frecvența cea mai mare, de aceea spun că sunt orchestrate, nu opera unor cretini, veleitari sau pierde vară.

2) Mă atacă prin interpuși: acționează pe paginile unor „prieteni“ comuni, care sunt fie gazde inocente, fie complice: în primul caz urmăresc crearea unui conflict între mine și gazdă, în cel de-al doilea gazda complice îi ține isonul atacatorului (am șters, am blocat un tandem chiar azi de dimineață).

3) Cum amorsează atacurile: uneori nu o fac, dar cel mai des îmi distribuie mai întâi textele, ca să mă agațe la discuții, îmi invadează pagina cu aiureli, îmi mănâncă timpul, pun mesaje în doi peri ca să genereze confuzie, creează o falsă intimitate tutuindu-mă, îmi dau sfaturi, note, mă dădăcesc, jignesc, ba chiar mă iau la întrebări ca la anchetă – ăștia-s ăi mai proști (am șters, am blocat unul chiar aseară).

În fine, oferte de la gagici n-am primit, ca să știți!...

București, 5 septembrie 2015.